Odstąpienie od umowy
Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta (dalej „Przedsiębiorca Uprzywilejowany”) posiada prawo odstąpienia od Umowy o dostarczenie Produktu Cyfrowego (bez podawania przyczyny) w terminie 14 dni od jej zawarcia, chyba że spełnione są następujące warunki:
- Sprzedawca wykonał w pełni usługę lub rozpoczął świadczenie dostarczania treści cyfrowych za wyraźną i uprzednią zgodą klienta, przed rozpoczęciem świadczenia klient został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo do odstąpienia od umowy,
- Sprzedawca przekazał klientowi na trwałym nośniku potwierdzenie zawarcia Umowy wraz z informacją o udzielonej przez klienta zgodzie na dostarczenie Produktu Cyfrowego w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie, oświadczenie: w formie elektronicznej na adres: goka_szkolenia@poczta.fm lub GOKA SZKOLENIA- KURSY,WARSZTATY Zawady 1 06-545 Lipowiec Kościelny
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone według wzoru dostępnego tutaj, przy czym użycie wzoru nie jest obowiązkowe. Sprzedawca niezwłocznie prześle klientowi w formie e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu ceny Produktu Cyfrowego.
- Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
Reklamacje
1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Produkty Cyfrowe zgodne z Umową.
2. Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Produktów Cyfrowych zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
3. Reklamacje mogą być składane:
- w formie elektronicznej na adres: goka_szkolenia@poczta.fm
- lub w formie pisemnej na adres: GOKA SZKOLENIA- KURSY,WARSZTATY Zawady 1 06-545 Lipowiec Kościelny
. 4. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
5. W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
6. W powyższym celu można:
- zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
- skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,
- skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet. Więcej informacji o platformie ODR można znaleźć tutaj, iv. zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
- Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/