Opis
Goka szkolenia uzyskała akredytację międzynarodową
Institute of Professional Accreditation in Psychology and Applied Sciences (IPAPA™).
Quality TK/0008
CERTYFIKOWANY KURS
Trener Umiejętności Społecznych (TUS) I, II i III stopnia
Kompleksowy Program 70 Godzin Dydaktycznych + 2 Kursy Gratis
Czy chcesz zostać certyfikowanym Trenerem w najbardziej poszukiwanej specjalizacji rozwoju osobistego XXI wieku? Marzysz o karierze Trenera, która daje Ci pełną niezależność zawodową, uznanie społeczne i głęboką satysfakcję z transformowania życia innych ludzi?
Pragniesz zostać Trenerem z uniwersalnymi kompetencjami, który z łatwością pracuje z dziećmi przedszkolnymi uczącymi się pierwszych interakcji społecznych, uczniami zmagającymi się z relacjami rówieśniczymi, nastolatkami poszukującymi swojego miejsca w grupie, młodymi dorosłymi budującymi pierwsze poważne relacje, osobami w średnim wieku dążącymi do lepszej komunikacji w pracy i rodzinie, osobami starszymi odkrywającymi nowe pasje i przyjaźnie, oraz seniorami pragnącymi pozostać aktywni społecznie mimo wyzwań wieku?
Wyobraź sobie, że możesz pomagać tym wszystkim grupom odkrywać radość z autentycznych relacji, budować pewność siebie w każdej sytuacji społecznej i tworzyć głębokie, znaczące więzi z innymi ludźmi!
Kurs Trener Umiejętności Społecznych (TUS) I, II i III stopnia to jedyny w Polsce tak kompleksowy program, który przygotowuje do pracy na najwyższym poziomie specjalizacji. To 70-godzinowa podróż transformacyjna, która przekształci Cię z osoby zainteresowanej psychologią społeczną w certyfikowanego eksperta z uprawnieniami do projektowania i prowadzenia zajęć jako Trener z dziećmi, młodzieżą i osobami starszymi oraz seniorami.
Celem kursu „Trening Umiejętności Społecznych I, II i III stopnia w ujęciu całościowym” jest kompleksowe przygotowanie uczestników do profesjonalnego projektowania i prowadzenia treningów rozwijających kompetencje społeczne dla różnych grup odbiorców. Kurs łączy wiedzę teoretyczną z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi, zapewniając zdobycie podstawowych (I stopień), zaawansowanych (II stopień) oraz eksperckich (III stopień) kompetencji trenerskich na najwyższym poziomie.
Na poziomie podstawowym (I stopień) uczestnicy poznają fundamentalne zasady TUS, metodykę prowadzenia zajęć oraz sposoby diagnozowania deficytów umiejętności społecznych. Zdobędą umiejętność planowania sesji treningowych oraz praktyczne narzędzia do pracy z grupą.
Na poziomie zaawansowanym (II stopień) kursanci pogłębią swoją wiedzę, ucząc się dostosowywania programów do specyficznych potrzeb różnych grup odbiorców, w tym osób z zaburzeniami neurorozwojowymi, trudnościami emocjonalnymi czy problemami w funkcjonowaniu społecznym. Rozwijają również kompetencje w zakresie superwizji i ewaluacji efektywności treningów.
Na poziomie pogłębionym (III stopień) uczestnicy rozwijają zaawansowane umiejętności w dziedzinie TUS, poznając metody tworzenia spersonalizowanych programów oraz dostosowywania podejścia do współczesnych wyzwań społecznych. Uczą się prowadzenia refleksji nad własną pracą, obserwowania i analizowania skuteczności stosowanych metod oraz stopniowego rozwijania swojego unikalnego stylu pracy z różnymi grupami wiekowymi. Pogłębiają swoją wiedzę o etycznych aspektach profesji i budują pewność siebie w pracy z bardziej złożonymi przypadkami oraz różnorodnymi potrzebami uczestników.
Po ukończeniu pełnego kursu trzystopniowego Kursant jest przygotowany do samodzielnego prowadzenia treningów umiejętności społecznych w różnych środowiskach edukacyjnych, terapeutycznych i rozwojowych na poziomie eksperckim. Posiada kompetencje niezbędne do diagnozowania potrzeb grup, tworzenia autorskich i innowacyjnych programów TUS, ewaluacji efektów swojej pracy oraz mentoringu uczestników swoich treningów. Jest świadomy etycznych aspektów pracy trenera, potrafi budować środowisko sprzyjające rozwojowi umiejętności społecznych uczestników oraz ma uprawnienia do opracowywania specjalistycznych programów dla różnych instytucji. Dodatkowo posiada kompetencje badawcze i rozwojowe, które pozwalają mu aktywnie wprowadzać innowacje w swojej praktyce.
Co zyskujesz po ukończeniu pełnego programu?
✅ Certyfikaty i Zaświadczenie Trenera TUS I, II i III stopnia – najwyższe uprawnienia w dziedzinie
✅ Pełne kompetencje do projektowania i prowadzenia zajęć – z wszystkimi grupami wiekowymi jako Trener
✅ Uprawnienia do pracy z dziećmi, młodzieżą i seniorami – kompleksowa specjalizacja
✅ 2 KURSY GRATIS – dodatkowe specjalizacje do wyboru z naszej oferty
✅ Suplement tematyczny – dodatkowe materiały do pogłębiania wiedzy
✅ Biblioteka narzędzi diagnostycznych – testy, kwestionariusze, skale oceny
✅ Gotowe programy dla wszystkich grup wiekowych – scenariusze od przedszkola po dom opieki
Uczestnicy otrzymują certyfikat oraz zaświadczenie potwierdzające ich kompetencje jako Trenerów Umiejętności Społecznych I, II i III stopnia, co otwiera przed nimi szerokie możliwości zawodowe na najwyższym poziomie specjalizacji. Uczestnicy kursu mogą z powodzeniem prowadzić profesjonalne zajęcia w różnorodnych kontekstach edukacyjnych i terapeutycznych, zarówno w placówkach publicznych, jak i prywatnych.
Dodatkowo każdy uczestnik otrzymuje suplement z tematyką kursu – cenny materiał do pogłębiania wiedzy i doskonalenia praktyki w zawodzie Trenera TUS.
I STOPIEŃ – FUNDAMENTY TUS (25 godzin)
Moduł 1: Wprowadzenie do Treningu Umiejętności Społecznych (5h)
Umiejętności społeczne i analiza zachowania – perspektywa historyczna
Funkcjonalno-kontekstualistyczna definicja umiejętności społecznych
Selekcja filogenetyczna i ontogenetyczna w rozwoju umiejętności społecznych
Znaczenie umiejętności społecznych w XXI wieku
Główne założenia Treningu Umiejętności Społecznych
Moduł 2: Klasyfikacja i Ocena Umiejętności Społecznych (5h)
Charakterystyka teoretyczna umiejętności społecznych
Klasyfikacja i ocena umiejętności społecznych
Rodzaje deficytów umiejętności społecznych i związane z nimi czynniki
Komponenty umiejętności społecznych
Metody diagnostyczne i narzędzia oceny
Moduł 3: Podstawy Komunikacji Interpersonalnej (5h)
Ogólne aspekty komunikowania się – modele teorii i badań
Różnice między komunikacją, informacją i danymi
Funkcje komunikacji i etyczna treść komunikacji
Model procesu komunikacji jako systemu
Werbalna i niewerbalna komunikacja
Moduł 4: TUS dla Dzieci i Młodzieży (5h)
Znaczenie umiejętności społecznych we wczesnym dzieciństwie
Istotne umiejętności społeczne w dzieciństwie
Nauka umiejętności społecznych w dzieciństwie i procesy uczenia się
Jak pracować nad umiejętnościami społecznymi u młodzieży
Różnorodność propozycji umiejętności społecznych dla dzieci
Moduł 5: TUS w Edukacji (5h)
Znaczenie umiejętności społecznych w szkole podstawowej
Nauka umiejętności społecznych w szkole – rola nauczyciela
Niewłaściwe i adekwatne przykłady krytyki lub pochwał w ramach programu TUS
Jak uczyć się umiejętności społecznych
Strategie implementacji TUS w środowisku szkolnym
II STOPIEŃ – ZAAWANSOWANE STRATEGIE (25 godzin)
Moduł 6: Techniki Wykorzystywane w TUS (5h)
Modelowanie – prezentacja właściwych zachowań
Odgrywanie ról (role-playing) w praktyce TUS
Informacja zwrotna i wzmocnienia pozytywne
Dyskusje grupowe i rozwiązywanie problemów
Generalizacja umiejętności poza sesje terapeutyczne
Moduł 7: Komunikacja Interpersonalna – Poziom Zaawansowany (5h)
Osobowość i komunikacja interpersonalna
Różne poziomy komunikacji i sfera poznawcza
Asertywność w komunikacji i style komunikacyjne
Komunikacja funkcjonalna lub dysfunkcyjna
Kodeksy komunikacji interpersonalnej
Moduł 8: TUS dla Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu (5h)
Specyfika umiejętności społecznych w ASD
Adaptacja technik TUS do potrzeb osób z autyzmem
Strategie komunikacyjne dla osób z zaburzeniami spektrum
Praktyczne narzędzia i materiały wizualne
Współpraca z rodzinami i zespołem terapeutycznym
Moduł 9: Komunikacja Interpersonalna w Działalności Zawodowej (5h)
Komunikacja interpersonalna w organizacji
Cele komunikacji w miejscu pracy
Komunikacja formalna i nieformalna
Główne czynności w komunikacji interpersonalnej w pracy
Umiejętności społeczne według A. Goldsteina
Moduł 10: Dynamika Prezentacji i Wiedza Grupowa (5h)
Zasady prowadzenia treningu umiejętności społecznych
Etapy przygotowawcze do sesji TUS
Zasady doboru uczestników do grup terapeutycznych
Zasady planowania przebiegu zajęć grupowych
Strategie rozwiązywania typowych problemów w grupach TUS
III STOPIEŃ – EKSPERTYZA I SPECJALIZACJE (20 godzin)
Moduł 11: Rozwój Umiejętności Emocjonalnych (5h)
Inteligencja emocjonalna – koncepcja i zastosowanie
Zrozumienie emocji – charakterystyka i rodzaje emocji podstawowych
Teoria Paula Ekmana oraz innych praktyków EQ
Emocje dziecka – jak sobie radzić z emocjami dziecka
Test cukierków i inne metody oceny samokontroli
Moduł 12: Samokontrola i Samoregulacja (4h)
Samokontrola i samoregulacja w praktyce
Samoświadomość zewnętrzna i wewnętrzna
Trenowanie samoświadomości – znajomość słabych i mocnych stron
Motywowanie siebie – jak przywracać sobie chęć do działania
Motywacja wewnętrzna vs zewnętrzna
Moduł 13: Empatia i Kompetencje Emocjonalne (4h)
Czym tak naprawdę jest empatia?
Kompetencje emocjonalne – osobiste i społeczne
Kompetencje osobiste – samoregulacja i motywacja
Kompetencje społeczne w praktyce
Rozwój empatii u dzieci i młodzieży
Moduł 14: Wzmacnianie Poczucia Własnej Wartości (4h)
Jak zwiększyć własną pewność siebie?
Wzmacnianie poczucia własnej wartości – propozycje zabaw
Przykładowe plakaty z afirmacjami
Techniki budowania pozytywnego obrazu siebie
Praca z niską samooceną u uczestników
Moduł 15: TUS dla Osób Starszych i Seniorów (4h)
Specyfika umiejętności społecznych w procesie starzenia się
Wyzwania społeczne seniorów – izolacja, samotność, utrata ról społecznych
Adaptacja technik TUS do potrzeb osób starszych (65+ lat)
Budowanie nowych relacji i utrzymywanie kontaktów w wieku senioralnym
Aktywność społeczna seniorów – kluby, uniwersytety trzeciego wieku
Integracja międzypokoleniowa i mentoring odwrócony
Technologie komunikacyjne dla seniorów
Radzenie sobie z żałobą i stratami w relacjach
Programy TUS w domach opieki i ośrodkach dziennego pobytu
Moduł 16: Praktyczne Narzędzia i Materiały TUS (2h)
Pakiet scenariuszy zajęć -100 gotowych planów
Karty do pracy z dziećmi i arkusze ewaluacyjne
Kwestionariusze i skrypt rozmowy z rodzicem
Plansze ze zdjęciami i karty emocji
Ćwiczenia oddechowe i zestawy do rysowania twarzy
BONUS: 2 Kursy Gratis Do Wyboru
Uczestnicy mogą wybrać maksymalnie dwa z poniższych dodatkowych kursów (w uwagach do zamówienia podajemy nazwę wybranego kursu):
Kursy Specjalistyczne – Zaburzenia i Trudności:
Zrozumieć Lęk: Zaburzenia Lękowe u Dzieci i Nastolatków
Zrozumieć Depresję: Wsparcie dla Dzieci i Młodzieży
Zarządzanie ADHD u Dzieci i Młodzieży
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECKA Z AUTYZMEM, ZESPOŁEM ASPERGERA, ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM (ASD)
Zaburzenia lęku u dzieci
Mutyzm Wybiórczy – Zrozumienie, Wsparcie i Terapia
Dysleksja rozwojowa
Dyskalkulia w Klasie: Strategie Nauczania i Wsparcia
Matematyka dla Każdego: Pomoc Dzieciom z Dyskalkulią
Rozwijanie Potencjału: Praca z Uczniami z Zespołem Downa
Zrozumieć Zespół Downa: Praktyczne Strategie dla Nauczycieli
Wsparcie dla Uczniów z OCD: Skuteczne Strategie Radzenia Sobie z Natręctwami
Kursy Terapeutyczne i Metodyczne:
Integracja Sensoryczna (SI)
Zaburzenie przetwarzania sensorycznego
Sensoryczne Wsparcie w Klasie: Narzędzia dla Nauczycieli
Integracja Sensoryczna i Terapia Ręki w Praktyce Edukacyjnej
Terapia Ręki
Terapia Poznawczo-behawioralna
Choreoterapia
Ruch i Radość: Terapia Tańcem dla Dzieci
Muzykoterapia
Bajkoterapia
Arteterapia
Zmysłoterapia
Kursy Rozwoju Społeczno-Emocjonalnego:
Zarządzanie Konfliktem: Agresja i Komunikacja wśród Nastolatków
Komunikacja Interpersonalna
JAK RADZIĆ SOBIE Z DESTRUKCYJNYM ZACHOWANIEM DZIECKA?
Trening Umiejętności Społecznych
Trening Umiejętności Społeczny dla osób ze Spektrum Autyzmu
Gry i Relacje: Trening Społeczny dla Dzieci
Zabawy w Grupie: Budowanie Umiejętności Społecznych
Inteligencja emocjonalna w praktyce
Emocje
Jak budować dobre relacje
Kształtowanie Zdrowych Relacji: Asertywność w Edukacji
Kursy Pedagogiczne i Dydaktyczne:
Podstawy Pedagogiki Montessori
Edukacja Montessori: Odkryj Potencjał w każdym dziecku
Innowacyjne Metody Nauczania: Freinet i Montessori w Nowoczesnej Edukacji
Szkolenie z warsztatami – Pedagogika zabawy
Grywalizacja
Storytelling w Edukacji
Klucz do Skutecznego Nauczania: Praktyczne Strategie dla Każdego Pedagoga
Metody, strategie i techniki nauczania
Innowacyjne Nauczanie: Klucz do Sukcesu w Edukacji
Innowacje w Nauczaniu: Nowoczesne Metody Dydaktyczne
Kursy Rozwoju Motorycznego:
Rozwój motoryki dużej
Przyczyny trudności grafomotorycznych
Motoryka Duża zwinność równowaga koordynacja
Umiejętności motoryczne i ich rola w wieku przedszkolnym
Rola motoryki małej w rozwoju
Motoryka Duża w gimnastyce korekcyjnej
Kinezjologia Edukacyjna – Kreatywny Ruch i Nauka
Kursy Edukacji Wczesnoszkolnej:
Matematyka w Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej
Nauka czytania metodą sylabową
Czytam i Piszę z Sukcesem: Program Wsparcia Edukacyjnego
Nauka kolorów
Adaptacja w przedszkolu
Zabawy i Techniki Wyciszające Dzieci
Kursy Wsparcia Uczniów Szczególnych:
Uczeń szczególnie uzdolniony w systemie oświaty
Kształtowanie Myślenia Krytycznego i Przyczynowo-Skutkowego u Dzieci
Odkrywanie Kreatywności: Rozwijanie Twórczego Potencjału Uczniów
WARSZTATY EDUKACJI TWÓRCZEJ
Edukacja Włączająca: Tworzenie Przestrzeni dla Każdego
Praca z Dzieckiem Przebodźcowanym
Praca z Dzieckiem Nadpobudliwym Ruchowo
Kursy Bezpieczeństwa i Interwencji:
Cyberprzemoc w Szkole: Jak Nauczyciele Mogą Pomóc
Bezpieczeństwo Cyfrowe: Przewodnik dla Nauczycieli
Agresja i przemoc w szkole Kompleksowy program profilaktyczno-interwencyjny
Interwencje Kryzysowe w Środowisku Szkolnym
Rany niewidoczne
Kursy Wellbeing i Rozwoju Osobistego:
Psychologia pozytywna w edukacji
Mindfulness dla nauczycieli i uczniów
KURS Asertywność w Pracy Nauczyciela – Zainwestuj w siebie!
Zarządzanie stresem dla nauczycieli i psychologów
Budowanie odporności psychicznej u dzieci i młodzieży
Kursy Pracy z Rodziną:
Komunikacja w klasie
Konsekwencje i Pochwały: Klucz do Efektywnej Współpracy z Uczniami
Wsparcie Emocjonalne w Przejściach Życiowych
Zarządzanie Konfliktami w Rodzinie
Budowanie Bezpiecznych Więzi z Dzieckiem
Kursy Specjalistyczne – Edukacja Specjalna:
Praca z uczniami z trudnościami w uczeniu się
Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET)
Nauka uczniów z zaburzeniami lęku społecznego
Jako certyfikowany Trener TUS I, II i III stopnia będziesz mógł:
Prowadzić własną praktykę – pełna samodzielność zawodowa
Współpracować z instytucjami edukacyjnymi – przedszkola, szkoły, uczelnie
Pracować w sektorze zdrowia – szpitale, poradnie, ośrodki terapii
Rozwijać programy korporacyjne – HR, team building, soft skills
Specjalizować się w gerontologii – praca z seniorami w domach opieki
Tworzyć autorskie metodologie – innowacje w dziedzinie TUS
Dlaczego ten kurs to najlepsza inwestycja w Twoją przyszłość?
Najwyższa jakość edukacji – 70 godzin intensywnego szkolenia
Kompleksowa specjalizacja – od podstaw do ekspertyzy
Uniwersalne kompetencje – praca z każdą grupą wiekową
2 dodatkowe kursy GRATIS – jeszcze większa wartość pakietu
Rosnący rynek – ogromne zapotrzebowanie na specjalistów TUS
Społeczny wpływ – pomagasz budować lepsze społeczeństwo
Elastyczność zawodowa – możliwość pracy w różnych sektorach
Kurs w Formie Materiałów PDF: Część Teoretyczna oraz Praktyczna
Nasz kurs został zaprojektowany w formie wygodnych materiałów PDF, które umożliwiają elastyczną naukę dostosowaną do Twoich potrzeb. Kompleksowy program 70-godzinny składa się z dwóch kluczowych części:
📚 Część Teoretyczna
Obejmuje obszerną wiedzę teoretyczną, niezbędną do zrozumienia podstawowych zagadnień związanych z rozwojem umiejętności społecznych u dzieci, młodzieży, osób starszych i seniorów. Materiały te pomogą Ci zbudować solidne fundamenty wiedzy, które są kluczowe w pracy Trenera TUS z wszystkimi grupami wiekowymi.
🛠️ Część Praktyczna
Skupia się na praktycznych umiejętnościach i technikach, które możesz zastosować w codziennej pracy z uczestnikami TUS. Zawiera ćwiczenia, scenariusze oraz przykłady sytuacji, które pomogą Ci w rozwijaniu umiejętności niezbędnych do efektywnego wspierania rozwoju umiejętności społecznych u dzieci, młodzieży, osób starszych i seniorów.
📝 Zaliczenie Kursu
Test końcowy z możliwością wielokrotnego poprawienia – Nie musisz się stresować! Nasz system umożliwia wielokrotne podejścia do testu, aż osiągniesz wymagany wynik. To gwarancja, że każdy uczestnik zdobędzie pełną wiedzę potrzebną do efektywnej pracy jako Trener TUS.
Dzięki formie PDF możesz łatwo przeglądać materiały na dowolnym urządzeniu oraz wydrukować je, co ułatwi organizację nauki. Nasz kurs oferuje kompleksowe podejście, łącząc teorię z praktyką na trzech poziomach zaawansowania, aby zapewnić Ci pełne wsparcie edukacyjne w drodze do zostania certyfikowanym Trenerem Umiejętności Społecznych.
📚 Zapisz się już dziś i rozpocznij fascynującą podróż edukacyjną z nami! 📚
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt:
📧 E-mail: goka_szkolenia@poczta.fm
📞 Telefon: 721 264 552
Jesteśmy do Twojej dyspozycji i chętnie odpowiemy na wszystkie pytania!
🔔 Uwaga: Przy składaniu zamówienia, w polu uwag, bardzo prosimy o podanie swojej daty urodzenia oraz nazwy miasta urodzenia. Są to informacje niezbędne do wystawienia zaświadczenia. 📜 Dziękujemy za współpracę! 🙏
Zaświadczenie wydane na podstawie § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.