Opis
RZETELNE OCENIANIE: Jak wykorzystać statystykę do podnoszenia efektów kształcenia?
🎯 ZMIEŃ DANE W SUKCES EDUKACYJNY!
Czy wiesz, że właściwa analiza statystyczna może zwiększyć wyniki egzaminów zewnętrznych nawet o 30%? Odkryj sprawdzone metody, które stosują najlepsze szkoły w Polsce!
Szkolenie ,,Rzetelne Ocenianie: Jak wykorzystać statystykę do podnoszenia efektów kształcenia?” stanowi wprowadzenie do tematyki skutecznej analizy osiągnięć uczniów,
w celu poprawy efektów kształcenia, w szczególności wyników egzaminów zewnętrznych.
Program obejmuje poznanie kluczowych technik i metod, które wpływają na motywację ucznia, podnoszą skuteczność nauczyciela oraz zachęcają rodziców do współpracy ze szkołą
i nauczycielami. Uczestnik szkolenia pozna sprawdzone i skuteczne metody, oparte na badaniach naukowych oraz wieloletnim doświadczeniu nauczycieli, dyrektorów, ekspertów, pracowników nadzoru pedagogicznego.
Głównym celem szkolenia jest zapewnienie uczestnikom solidnej bazy wiedzy teoretycznej oraz podstawowych umiejętności praktycznych niezbędnych do kompetencji w zakresie efektywnego nauczania.
Program szkolenia został zaprojektowany tak, aby umożliwić nauczycielowi poznanie technik, metod i narzędzi do skutecznego uczenia, motywowania i oceniania ucznia.
Uczestnicy szkolenia będą mogli poznać nie tylko teoretyczne aspekty diagnozowania
i oceniania uczniów, ale również wykorzystać zdobyte doświadczenia w celu wyposażenia ucznia w niezbędne kompetencje, umiejętności i nawyki.
Szczególny nacisk położony jest na zrozumienie i przekonanie, że wypracowane narzędzia, muszą mieć aspekt wspierający ucznia, zachęcający do pracy i podejmowania wyzwań.
Po ukończeniu szkolenia, które stanowi pierwszy moduł, uczestnicy będą przygotowani do kontynuowania nauki na wyższych poziomach (moduł II i III), na których nacisk będzie położony na praktyczne zastosowanie poznanych technik i metod w różnych kontekstach, np. praca z uczniami o bardzo zróżnicowanych potencjale i poziomie motywacji.
💡 DLACZEGO TEN KURS JEST WYJĄTKOWY?
✅ 6 godzin intensywnej, praktycznej wiedzy bez zbędnej teorii
📈 PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I – PODSTAWY (6h)
Podstawy pomiaru dydaktycznego
Diagnostyka edukacyjna – pojęcie i istota pomiaru dydaktycznego
Właściwości pomiaru dydaktycznego (obiektywizm, trafność, rzetelność,
obiektywizm punktowania, niezależność sytuacji pomiarowej)
Rodzaje i cechy pomiaru dydaktycznego
Pomiar sprawdzający
Pomiar różnicujący
Test jako podstawowe narzędzie pomiaru dydaktycznego
Wymagania stawiane testom dydaktycznym (obiektywność, rzetelność, trafność
testu, niezawodność, czułość, diagnostyczność, prognostyczność, standaryzacja,
normalizacja, użyteczność)
Rodzaje i charakterystyka zadań testowych
Analiza wyników testu
Procedura ilościowa (frakcja opuszczeń, łatwość zadania testowego, moc
różnicująca zadania)
Wyliczenie podstawowych parametrów statystycznych testu: miar tendencji
centralnej – średnia arytmetyczna, modalna, mediana
miar rozproszenia/rozrzutu – rozstęp, wariancja, odchylenie standardowe
Ćwiczenia
Wnioskowanie o rozwoju ucznia lub szkoły na podstawie wyników diagnozy
zewnętrznej przy zastosowaniu znormalizowanej skali staninowej
Obliczanie wskaźnika rzetelności testu
Wyliczanie podstawowych parametrów statystycznych testu i zdań testowych
Jakie formy sprawdzania wiedzy i umiejętności najczęściej stosują
nauczyciele w swojej pracy?
Jakie są mocne i słabe strony stosowanych metod sprawdzania wiedzy
i umiejętności?
W jaki sposób prowadzą nauczyciele badania i analizę wyników
uzyskanych przez uczniów?
DLA KOGO?
- Dyrektorzy szkół wszystkich typów
- Nauczyciele wszystkich przedmiotów
- Pedagodzy i psycholodzy szkolni
- Liderzy zespołów przedmiotowych
🔄 Kontynuacja: Możliwość uczestnictwa w modułach II i III
⚡ EFEKTY, KTÓRE ZOBACZYSZ:
- ↗️ Wzrost wyników egzaminów
- 😊 Większa motywacja uczniów
- 🤝 Lepsza współpraca z rodzicami
- 📊 Rzetelne dane do podejmowania decyzji
- 🏆 Prestiż szkoły w środowisku
🔥 ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ!
Liczba miejsc ograniczona!

Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.