Opis
Wspomaganie jako zadanie i wyzwanie dla osób i instytucji wspierających uczniów, rodziców, nauczycieli i dyrektorów przedszkoli, szkół, placówek oświatowych.
Szkolenie podejmuje temat wspomagania jako sposobu na podnoszenie jakości edukacji, budowanie profesjonalizmu nauczycieli i sprzyjanie rozwojowi całej społeczności szkolnej.
W trakcie tej prezentacji przyjrzymy się, czym jest wspomaganie, jakie są jego formy oraz jakie korzyści niesie nie tylko dla nauczycieli, ale i dla uczniów, rodziców i całego systemu edukacji. Dowiemy się, jakie są zadania instytucji i osób zaangażowanych w proces wspomagania przedszkoli, szkól i placówek, w tym ośrodków doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek.
Program obejmuje działania i zadania organów nadzoru pedagogicznego, zewnętrznego
i wewnętrznego (kuratora oświaty i dyrektora szkoły), instytucji (ośrodków doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek) oraz osób wspomagających (nauczycieli i specjalistów – psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych, terapeutów pedagogicznych, nauczycieli wspomagających).
Uczestnik szkolenia pozna sprawdzone i skuteczne metody diagnozowania pracy szkół
i placówek pod kątem wspomagania ucznia, rodzica i nauczyciela, oparte na badaniach naukowych oraz wieloletnim doświadczeniu nauczycieli, dyrektorów, ekspertów, pracowników nadzoru pedagogicznego.
Poznają Państwo przykładowe diagnozy, na podstawie których dyrektor planuje
i prowadzi działania rozwojowe, w efekcie organizuje szkolenia i wspomaganie adekwatne do zdiagnozowanych potrzeb nauczycieli.
Ponadto prezentacja zawiera informacje na temat nauczyciela wspomagającego: jego kwalifikacji, zadań, planowania pracy i form współpracy z rodzicami oraz dokumentowania działań.
Powyższy materiał stanowi pierwszy moduł dotyczący wspomagania. W kolejnych nacisk zostanie położony na praktyczne aspekty działań nauczyciela wspomagającego i pozostałych specjalistów w ramach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Adresaci
Dyrektorzy, wychowawcy, nauczyciele pracujący w szkole, specjaliści, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznej, doradcy metodyczni i konsultanci ośrodków doskonalenia nauczycieli.
Czas trwania:
4 godziny dydaktyczne
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.